miércoles, 11 de marzo de 2009

Els canals RSS

Què són? Com s’utilitzen?

Desde sempre, ens hem conectat a Internet i hem tingut que anar a visitar els nostres blogs i pàgines webs favorites per a veure si hi ha alguna cosa nova que ens interesse. Cada volta que fem açò, estem actuant d’una forma que malgastem temps.
Amb els Rss, es dona la volta a la situació, és a dir, són els blogs o webs els que ens informen si hi ha algún canvi. Per això, és interessant i molt útil saber què signifiquen i com s’utilitzen aquestes sigles per a poder ahorrar-nos temps en les nostres búsquedes.
Bé doncs, cal dir que les sigles RSS signifiquen: Really Simple Syndication, un format informàtic que permet:
• Subscriure al lector en les seues pàgines favorites i llegir els continguts nous que hi hagen desde l’última visita.
• Difundir els continguts publicats àgilment.
El seu ús va començar gràcies a les bitàcores, però ara és útil per a qualsevol tipus de pàgina.

I a més el RSS facil•lita al lector…
Evita caure en el spam o correu basura perquè l’autor no ha de dir la seua direcció a ningú i a més decideix ell mateix a quines pàgines subcriure’s que li siguen útils, a les quals pot entrar i eixir quan desitge i eliminar la subscripció quan ho crega convenient.

I per si encara han quedat dubtes sobre el significat del Rss, la millor manera de resoldre’ls és fent-los servir. Per això es deu…
En primer lloc s’ha d’instal•lar un lector com firefox o blogines o Google reader per exemple, que són gratuits i es poden consultar desde una pàgina web a la qual hem d’estar registrats.
En segon lloc ens hem de subcriure a les pàgines web que nosaltres vullguem, buscant en elles l’icon RSS, copiem la direcció i la apeguem en el lector en l’opció d’agregar una nova subscripció.
Així, tots els nous continguts aniran arribant assoles al nostre lector i ens serà molt més fácil i ràpid trobar la informació que ens interesse.

Ara, si ens parem a pensar com ens poden servir a nosaltres, com a futurs docents aquests lectors, trobem que gràcies a ells, podem estar informats i rebre les últimes notícies i actualitzacions de tots aquells blogs o pàgines webs interessants que parlen sobre educació i que nosaltres vullguem estar subscrits per a aprofitar i intercanviar matèria amb altres usuaris i docents. A més, com que som nosaltres els qui decidim quan entrar a visitar una web, subscriure-nos a d’altres noves i, eliminar les que ja tenim si veiem que en les que contem mai rebem actualitzacions i la informació es queda antiga i poc aprofitable per a les nostres classes i el nostre ensenyament amb els xiquets, podem desfer-nos d’elles i trobar-ne de noves que siguen més útils i estiguen més completes i s’apropen més a allò que busquem.

Allò que he aprés al realitzar aquesta activitat en el meu odinador, és que realment et lleva temps a l’hora de buscar i veure les coses noves penjades als blogs o webs que solem visitar, ja que obrint només aquest lector, es pot saber sense necessitat d’entrar en cap lloc, on hi haurà informació nova per a poder consultar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario